Музичка уметност у контексту КОВИД-19 / пост КОВИД-19 кризе

Пројекат подразумева дводневну мајсторску радионицу на којој ће учесници моћи да чују предавањe-презентацију истраживања Маје Рајковић, редовног професора ФМУ у Београду, а која се односи на проблеме са којима се сусрећу музички уметници у време кризе изазване пандемијом КОВИД-19 и начинима за њихово превазилажење.

Музичари су једна од најугроженијих професија у доба пандемије КОВИД-19. Њихова едукација, како да се носе са проблематиком кризе у којој су се нашли, пресудна је за смањење њених разорних последица и спречавање одумирања уметничке музике у доба изазова са којима се сусрела ова професија. У оквиру радионице предвиђен је и концертни наступ пијанисткиње Маје Рајковић, на коме ће она извести композиције које су јој помагале да сачува свирачко расположење и елан, превазиђе кризу изазвану локдауном, да нађе инспирацију и одржи се у свирачкој форми у тренуцима када није било заказаних концерата и када је концертни живот потпуно замро. Након предавања и концерта, учесници ће моћи да приступе индивидуалним и групним часовима на којима ће практично разрађивати ове проблеме, повезивати са извођачким проблемима и учествовати у разговорима, размени искустава и дискусијама.

Теме којима ће се бавити ове мајсторске радионице су:

01. кризе и музика кроз историју
02. хумани и емотивни аспект музике
03. улога музике у друштву, посебно у доба кризе
04. утицај пандемије на уметничку музику
05. криза у класичној музици пре пандемије КОВИД-19
06. организација концерата у време пандемије
07. очување и анимирање публике у време кризе
08. вештина конципирања концертних програма
09. детрауматизација кроз промену приступа и адаптирање кризи
10. креативност и жива комуникација насупрот трауми и повлачењу
11. рад на свесности и интроспекцији у доба изолације
12. одређивање циљева и њихово адаптирање у доба кризе
13. притисак да се непрекидно буде ``позитиван`` у доба кризе
14. превазилажење ``досаде``
15. важност организације времена у условима рада ``од куће``
16. психолошки аспект у решавању извођачких проблема
17. превазилажење осећаја одбачености у случајевима отказивања концерата
18. коришћење видео и аудио снимања као алтернативе живог извођења
19. практичан рад на извођачким проблемима и изради програма за завршни концерт